Subskrypcja
Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać informacje z naszego serwisu.

2011.01 Meksyk Playa del Carmen

Wyprawę do Meksyku rozpoczęliśmy wylotem z Frankfurtu do Cancun. Z tamtąd trafiliśmy do Playa del Carmen. Zamieszkaliśmy we wspaniałym hotelu „Riu Tequilla”. Jest to typowe miasteczko żyjące głównie z turystyki. Sklepy są wypełnione towarem po brzegi, aż trudno się oprzeć zakupom. Wspaniały hotel, mnóstwo palm i egzotycznej roślinności. Czuliśmy się jak w raju. Basen na dziedzińcu w pięknej scenerii ogrodu z palmami kokosowymi i kwiatami tropikalnymi, zwierzęta chodzące po hotelu i wylegujące się na słońcu to legwany ostronose, lemury i małe kapibary. Wspaniałe ptaki i wiewiórki zachwycały wszystkich turystów. Dwutygodniową eskapadę podzielono na nurkowanie w cenotach i zwiedzanie zabytków Majów. Bus dwunastoosobowy i samochód osobowy były do naszej dyspozycji przez dwa tygdnie. Zwiedziliśmy antyczny port Majów w Tulum, dawną stolice Majów, Chichen Itza z piramidą, która została okrzyknięta jako jeden z siedmiu cudów świata. Icobe – miasto Majów na półwyspie Jukatan. Płetwnurkowie mieli możliwość nurkowania w ponad stu różnych jaskiniach zwanych Cenotami i rzekami podziemnymi. Warunki pogodowe w tym miejscu nie maja większego znaczenia. Tam zawsze można nurkować. Cenoty zachwyciły swoim urokiem każdego z nas. Położone są najczęściej w tropikalnym buszu, a zejścia do nich ozdabiają palmy i egzotyczna roślinność. Woda w Cenotach i podziemnych rzekach jest krystalicznie czysta i słodka. Poruszaliśmy się między olbrzymimi stalaktytami i stalagmitami. Zobaczyliśmy księżycowy krajobraz, duże hale i małe komnaty połączone przesmykami. Ciekawy zjawiskiem jest mieszanie się wody słonej i słodkiej w niektórych cenotach. Nurkowanie było bardzo profesjonalne i bezpieczne, nasi przewodnicy Meksykańscy dobierali cenoty do stopnia zaawansowania naszych nurków. Nasza grupa jest dobrze wyszkolona są to nurkowie z dużym doświadczeniem. Meksykanie byli zadowoleni pływaliśmy w czteroosobowych grupach z przewodnikami którymi opiekował się nasz szef - Piotr Sitnik, a nasz kolega dr Krzysztof Tomsza dbał o nasze zdrowie. Grażyna Morozińska robiła zdjęcia naszym nurkom i  pływała snurkując  w cenotach z koleżanką Ania Pawlus, Elą Janeczko i Marzanną Owczasz. Pozostałe kobiety opalały się na plaży morza Karaibskiego, delektując się tequillą. Popołudnia cała grupa spędzała czas na plaży, pijąc drinki, opalając i pływając w morzu karaibskim. Meksyk jest wspaniałym miejscem na ziemi. Polecamy je wszystkim nurkom i podróżnikom.

Piotr  Sitnik
Mariusz Błachowski

opisała Grażyna Morozińska

Aktualności

Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych. Więcej informacji w polityce prywatności.